
Peter Thestrup
1.
Tillid til borgeren
2.
Mere velfærd
& lavere skat
3.
Mindre bureaukrati
Hørsholms kerneværdier
Hørsholm skal være STEDET man ønsker at LEVE: Vi skal udnytte kommunens ressourcer med respekt for de store naturværdier, historie og fremtiden til at øge kommunens attraktion som det skønneste sted man ønsker egne børn født i og ønsker man selv skal bæres ud fra.
Kommunen skal tilbyde velfærdsydelser, oplevelser og muligheder gennem hele livet; så
1. unge bliver boende under deres uddannelse eller i det mindste flytter retur, som færdiguddannede og
2 ældre velhavere ikke fortsætter med at flytte fra kommunen for at nyde deres otium i en af de kommuner vi konkurrerer med (København City/Østerbro, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal).
Kommunens største udfordringer vil jeg mene er
1. Kedeligt centrum/gågade, med løbende butiksdød – allerede inden Corona-krisen – der snart også vil blive yderligere trængt af politisk accepteret 2 timers parkering (politisk studehandel ved salg af p-området for at finansiere det politisk accepterede, eksisterende overforbrug).
2. For få P-pladser bl.a. ved tog-stationerne som motivation til brug af tog til og fra arbejde.
3. Ingen overordnede forsøg på at skabe samlingspunkter i kommunen, udover det store trækplaster, som havnen udgør.
4. Utilstrækkelige, overordnede, langsigtede mål for kommunens udvikling, der kan gøre Hørsholm kommune til et mønster-eksempel. Et mønster-eksempel, som man var dengang, man gennem en generation via nøjsom opsparing og udskydelse af lånefinansieret forbrug havde opnået en højt service sammen med landets laveste skat.
Til dette formål opfordrer jeg dig til at give mig din stemme ved kommunalvalget 2021, så jeg har en chance for at komme ind i Bygge- og Teknik udvalget, se hvordan det fungerer og, når jeg har fået overblikket, kan bidrage til at få administrationen effektiviseret/nytænkt og byplanlægningen gjort mere overordnet langsigtet og målrettet!